فرصت طلایی شروع ایلتس

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

 خانه ایلتـــــس اولــین مرکز

آموزش تخصصــی نمره  7

آموزش 100% تضـــمینی

صفرتا صد نکات ایلتس+ 10 مرحله آزمون نكته و تست +100 جلســه تمرين نمــرات بالای 7 با گویـــش افراد native ایلتــــــس
عدم نتیجه عودت وجه
خانه ایلتس تا این مقدار از کیفیت محصول خود اطمینان دارد و در صـورت عـــدم نتیـــــجه شما در آزمـــون = عودت کامـــــل وجــه
فضای کاربــــری متــــفاوت
اپليكيشن خانه ايلتس با فضای كاربری متفاوت و زيبا + 13 امکان فـوق العاده باعث تســــــهيل شما در یادگـــیری می شود .
آموزش اصـــــولی ایلتـــــس
درسنامه جامع تا نمره 7.5 + جلسات آنالیز خصوصی هفتگی + دفترچــه برنامه ریـزی 4 یا 6 ماهـه ( دوره فشــــرده و تخــــصصی )

با بیـش از  50 هـزار  زبان 

آمـــــــوز موفق در ایلتــس

تحلیل کمبریج ایلتس

خواندن این مطلب

5 دقیقه

نکات ایلتسی

تحلیل کمبریج ایلتس

4.7/5 - (4 امتیاز)

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در راستای پیشرفت شما در مسیر ایلتس تحلیل سوالات کمبریج  است. این قضیه نکات سخت و پیچیده‌ای ندارد اما تاثیر به‌سزایی در نتیجه ایلتس شما دارد. در تایم مطالعه ایلتس شما بصورت مدام مطالعه می‌کنید تا درنهایت با یک آزمون 2 تا 3  ساعته نتیجه مطلوبی را رقم بزنید.خیلی مهم است که سعی کنید به مرور وضعیت آزمون دادن خودتان را بهتر کنید و در آزمون‌های ماک ایلتس پیشرفت کنید. با خانه ایلتس تا انتها همراه باشید.

حل کردن کتاب های کمبریج ایلتس صرفا بلد بودن مباحث نیست! درسته است که اگر بخواهیم در ایلتس نتیجه خوبی بگیریم باید 4 مهارت  را به خوبی بلد باشیم.اما الزاما هر کسی که مباحث را به خوبی یاد گرفته است دلیل براین نمی‌شود که آزمون خوبی نیز بدهد.

آزمون دادن مهارت و استراتژی دارد، برای اینکه بتوانید آزمون خوبی بدهید لازم است آن را فرا بگیرید.

زمان آزمون را چطور بین سوالات تقسیم کنم؟ سوال سخت را چطور تشخیص بدم؟ سوال سخت را چه زمانی حل کنم؟

چه سوالی را کی و کجا حل کنم؟ چه تعدادی از سوالات چند موردی را حل کنم؟ و هزاران سوال دیگر…

در منزل شما محدودیت زمان و استرس ندارید. پس لازم است در آزمون‌های آزمایشی ماک شرکت کنید تا سری مهارت دیگر نیز کسب کنید.

مهم‌ترین قدمی که برای افزایش کیفیت آزمون دادن و درس‌خواندن لازم است برداریم این هست که یاد بگیریم یک تست کمبریج را چطور تحلیل کنیم!

اما چطور آزمون‌های آزمایشی یا آزمون‌هایی که در منزل می‌دهیم را تحلیل کنیم؟

۱.تحصیح سوالات

اولین قدم تحلیل نمونه سوالات ایلتس، تصحیح سوالات است.  اگر در مبحث نتیجه تست کمبریج من خوب شده، چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ علت اصلی بهبود نتیجه را پیدا کنید و دوباره به آن کار ادامه دهید. اگر در یک نوع تست خاص کمبریج مشکل دارید، علت اصلی آن را نیز پیدا کنید و رفع کنید.

با تحلیل اولیه نتیجه تست کمبریج، علت موفقیت یا عدم موفقیت در یک مبحث را بیابید.

ایلتس

۲.حل سوالات نادرست و نزده!

سوالاتی که غلط جواب داده‌اید و یا نزده گذاشته اید را مجددا  حل کنید. سریعاًبه سراغ پاسخنامه تشریحی خانه ایلتس نروید. پاسخنامه خانه ایلتس باعث یادگیری می‌شوند اما اگر مجدد آن سوال را هفته بعد به شما بدهند نمی‌توانید از پس آن بربیایید.

باید سعی کنید خودتان سوالات را حل کنید. زمان بیشتری قرار دهید و برای حل سوال فکر کنید! اگر دیدید راه حلی به ذهنتان نمی‌رسد به سراغ پاسخنامه بروید. در قدم اول ابتدا چند جمله اول را بخوانید و بعد دوباره به سراغ حل سوال بروید. اگر بازهم نتوانستید بار بعد نگاهی سریع به جواب بیاندازید و دوباره بروید سوال را حل کنید.

بچه‌ها حواستان باشد سوالاتی که بلد بودید و حل کردید به دانش شما چیزی اضافه نمی‌کنند. سوالات نزده و غلط شما به دانش شما اضافه می‌کنند. این دسته سوالات هستند که باعث پیشرفت شما می‌شود.

۳.مقایسه جواب خود با پاسخنامه

یک دسته از سوالات هستند که شما وقت زیادی برای آن انجام داده‌اید تا به پاسخ رسیده‌اید. این سوالات را با پاسخنامه خانه ایلتس چک کنید تا کدام قسمت منظور طراح بوده است .

۴.چرا سوالات را غلط زدم؟!

علت غلط حل کردن سوالات را باید بفهمید. اگر مبحثی را به خوبی نفهمیده‌اید یا نخوانده‌اید باید دوباره آن را مطالعه کنید. مسئله‌ها را حل نکردم یا غلط حل کردم! باید علت غلط حل کردن را پیدا کنید. چرا نتوانستم این مسئله را حل کنم؟ در استراتژی حل مسئله مشکل داشتم؟ در حل یک قسمت از سوال مشکل داشتم؟

پیدا کردن این علت‌ها باعث می‌شود شما از آزمون‌های ماک درس بگیرید و در همین بازه ایرادات خودتان را رفع کنید. تا در زمان آزمون ایلتس نیز بازهم همین اشتباهات را تکرار نکنید.

 

خانه ایلتس

۵.سطح بندی سوالات آزمون

سعی کنید سوالات آزمون را سطح بندی کنید تا مهارتتان در تشخیص سوالات سخت بالا رود. سطح بندی به شما کمک می‌کند انتخاب کنید که چه سوالاتی آسان و متوسط هستند و باید همین الان حل شوند و چه سوالاتی سخت و وقت گیر هستند اگر زمان اضاف آوردید برگردید و روی آن‌ها وقت بگذارید.

در ادامه این تشخیص را با پاسخنامه ماز بررسی کنید که آیا سوالات را به درستی سطح بندی کرده‌اید یا نه! با تمرین و تکرار این روش به تسلط خوبی می‌رسید.

۶.سوالات نزده را درست انتخاب کردی؟

ممکن است سوالی آسان بوده است اما شما برعکس عمل کرده‌اید و سوال را نزده باقی گذاشتید. نباید گول ظاهر سوالات را بخورید و ببیند صورت سوال طولانی است پس این سوال سخت است!

کمبریج

۷.تهیه لیست خطاها و سوتی‌ها!

از اشتباهات خودتان در آزمون‌ها لیست تهیه کنید. سعی کنید در آزمون‌های بعدی این ایرادات را رفع کنید. اگر در حل سوالات خطاهای ناشیانه انجام می‌دهید باید سریع آن را رفع کنید وگرنه تا آخر سال همراه شما خواهند بود.

مثلا به کلمات درست و نادرست در صورت سوال دقت نمی‌کنید. ازاین به بعد زمان مطالعه صورت سوال زیر این کلمات خط بکشید.

مثلا تبدیل واحد‌ها را در آخر سوال فراموش می‌کنید. در صورت سوال دور تبدیل واحد نهایی را دایره بکشید.

قبل ازهر آزمون این لیست سوالات را بررسی کنید تا در آزمون‌ دیگر این اشتباهات را تکرار نکنید.

۸.مارک سوالات مهم

سوالاتی که مطالب خوبی دارد و به جمع‌بندی شما کمک می‌کند. این دسته سوالات را مارک کنید. در هر آزمون ۲۰ تا ۳۰ درصد سوالات را مارک کنید.

۹.مطالعه کامل پاسخنامه خانه ایلتس سرنوشت ساز

پاسخنامه خانه ایلتس را کامل مطالعه کنید. پاسخنامه reading  را کامل مطالعه کنید. اگر به یک سوال مسلط بودید لازم نیست مطالعه کنید. یک سری سوالات نکات خوبی دارند آن را بررسی کنید. این مرحله نباید زمان زیادی از شما بگیرد.

۱۰.مقایسه خودت با خودت!

زمانی که نمره خود را بدست اوردید . باید خودتان را با آزمون قبلی مقایسه کنید. باید روند مثبت و صعودی داشته باشید. بچه‌هایی که روند سینوسی دارند و در یک آزمون خوب و در دیگری ضعیف عمل کرده‌اند باید سریعا ایرادات خودشان را رفع کنند.

۱۱.مقایسه خودت با بقیه. اما خیلی منطقی!

اگر یک نفر را رقیب خودتان میدانید، نمره  آن فرد را بررسی کنید. تحلیل کنید که چه مهارتی را از شما بهتر جواب داده است و چکار کرده که این قسمت را قوی پاسخ داده است. باید از او بپرسید تا یاد بگیرید و شما نیز آن را در آزمون‌ها پیاده کنید.

دقت کنید که هر فردی نقاط قوت و ضعف خودش را دارد و مقایسه شما بایستی کاملا منطقی و بر پایه تقویت نقاط ضعف و حفظ نقاط قوت باشد.

هدف آزمون‌های آزمایشی این است که اشتباهات و ایرادات کار خودتان را پیدا کنید و آن را رفع کنید. با رفع این ایرادات دیگر در زمان آزمون ایلتس گرفتار ابن مشکلات خواهید شد.

 

آرزوی ما موفقیت شماست. گروه آموزشی خانه ایلتس

مدرس آموزش
دکتر علیرضا جعفری نژاد
16,000,000
51%
7,900,000 تومان
آموزش
جــدید
8,250
دانشجو
مدرس آموزش
دکتر علیرضا جعفری نژاد
16,000,000
51%
7,900,000 تومان
آموزش
جــدید
9،468
دانشجو
مدرس آموزش
دکتر علیرضا جعفری نژاد
8,000,000
30%
5,600,000 تومان
آموزش
جــدید
22،477
دانشجو

برای مهاجرت به ایلتس 7 نیاز داری؟

وارد اپ شو و از  13 امکان جادویی و کلی بخش های آموزشی و تمرینی اپلیکیشن استفاده کن. فقط کافیه شروع کنی، بقیـــــش با خانه ایلتــس.

Call Now Button