فرصت طلایی شروع ایلتس

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

 خانه ایلتـــــس اولــین مرکز

آموزش تخصصــی نمره  7

آموزش 100% تضـــمینی

صفرتا صد نکات ایلتس+ 10 مرحله آزمون نكته و تست +100 جلســه تمرين نمــرات بالای 7 با گویـــش افراد native ایلتــــــس
عدم نتیجه عودت وجه
خانه ایلتس تا این مقدار از کیفیت محصول خود اطمینان دارد و در صـورت عـــدم نتیـــــجه شما در آزمـــون = عودت کامـــــل وجــه
فضای کاربــــری متــــفاوت
اپليكيشن خانه ايلتس با فضای كاربری متفاوت و زيبا + 13 امکان فـوق العاده باعث تســــــهيل شما در یادگـــیری می شود .
آموزش اصـــــولی ایلتـــــس
درسنامه جامع تا نمره 7.5 + جلسات آنالیز خصوصی هفتگی + دفترچــه برنامه ریـزی 4 یا 6 ماهـه ( دوره فشــــرده و تخــــصصی )

با بیـش از  50 هـزار  زبان 

آمـــــــوز موفق در ایلتــس

همه چیز در مورد ایلتس | دوره 6 ماهه نمره 7 ایلتس

خواندن این مطلب

27 دقیقه

نکات ایلتسی

همه چیز در مورد ایلتس | دوره 6 ماهه نمره 7 ایلتس

4.6/5 - (110 امتیاز)

آزمون آیلتس چیست و ایلتس چه کاربردی دارد؟

ايلتس (IELTS) مخفف عبارت The International English Language Testing system به معنی سيستم جهانى سنجش سطح زبان انگلیسی است . امروزه، ایلتس نقش مهمى در زندگى تحصيلى و كارى افراد ايفا می كند .آزمون ايلتس به عنوان یکی از معتبرترین ابزارهای ارزیابی زبان انگلیسی در سطح جهانی، این مهم را تاييد مى كند. با داشتن ایلتس شما از مزاياى بسيارى بهرمند مى شويد.برای طراحی هر آزمون ایلتس و گزینش سؤالات مربوط به هر سنجش، تیمی متشکل از یک روان‌شناس، یک جامعه‌شناس، چند کارشناس زبان‌شناسی، چند متخصص Testing و تعدادی از افراد با گویش‌ها و لهجه‌های متنوع جهت اجرای قسمت Listening باهم همکاری می‌کنند.

آزمون ايلتس امروزه جزو آزمون‌های نسبتا قدیمی اما بسیار معتبر زبان انگلیسی محسوب می‌شود. این آزمون نخستین بار در سال 1989 برگزار شده و امروزه بیشتر از 1000 مرکز یا سنتر برگزاری آزمون در بیشتر از 140 کشور دنیا از جمله در ایران وجود داشته و خوشبختانه تحریم‌ها هم هنوز باعث نشده‌اند که نتوان در ایران آیلتس گرفت (برای مثال برای گرفتن مدرک PTE حتما نیاز به سفر به خارج از کشور دارید). در کنار این موضوع، محبوبیت و مقبولیت آیلتس در تمام دنیا، باعث شده هر کسی که دنبال مهاجرت است، در مرحله اول به فکر گرفتن آیلتس باشد.

 انواع آزمون ايلتس چیست و چه کاربردی دارند؟

این آزمون شامل ٤ نوع است که در ادامه به بررسی هر یک پرداخته می‌شود.

  • ايلتس جنرال (IELTS General)

آیلتس جنرال (IELTS General Training) یکی از دو نوع نسخه‌های آزمون ایلتس است و برای افرادی طراحی شده که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند. این نسخه از آزمون به بررسی مهارت‌های عمومی در زبان انگلیسی می‌پردازد. با گرفتن آزمون آیلتس عمومی، داوطلبان در چهار مهارت اصلی تست می‌شوند. بخش گوش دادن (listeting) به شرکت کنندگان کمک می‌کند تا مکالمات روزمره و اطلاعات عمومی را ارزیابی کنند. خواندن (reading)،میزان درک مطلب، مطالعه متون عمومی و استخراج اطلاعات از متون را می‌سنجد. بخش نوشتن (writing) توانایی نوشتن یک نامه شخصی و یک مقاله کوتاه در مورد یک موضوع عمومی را بررسی می‌کند و در نهایت، بخش مکالمه (speaking) به داوطلبان فرصت می‌دهد تا در مورد خود، خانواده، شغل و موضوعات عمومی صحبت کنند و نشان دهند که می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

  • ايلتس آکادمیک (Academic IELTS)

این نسخه از ایلتس برای افرادی طراحی شده که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات را دارند یا نیازمند ارزیابی مهارت‌های زبانی خود در حوزه‌های تحصیلی مختلف هستند. این آزمون معمولاً برای مقطع تحصیلی دکتری و پژوهش‌های علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آزمون ایلتس آکادمیک نیز همچون ایلتس جنرال،  شامل چهار بخش گوش دادن (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و مکالمه (Speaking) است.

رتبه اول منبع آمادگی ایلتس:

دوره جامع خانه ایلتس

شکی نیست که دوره فشرده 6 ماهه خانه ایلتس، به ساده ترین شکل و با جریانی روان و زیبا، ایلتس را آموزش می دهند.چکیده ی تمام آن چیزی است که یک متقاضی ایلتس احتیاج دارد. این مجموعه می تواند شما را به نمره 7.5 آیلتس برساند.

ویژگی های منصر به فرد:

  1. آموزش 100 % تضمینی ایلتس با ضمانت نامه

  2. صفر تا صد نکات ایلتس + 10 مرحله آزمون نکته و تست + درسنامه جامع تا نمره 7.5

  3. عودت کامل وجه در صورت عدم نتیجه. خانه ایلتس تا این مقدار ار کیفیت دوره ایلتس خود مطمئن است.

  4. برای اولین بار در ایران پاسخنامه کاملا تشریحی برای reading های ایلتس

  5. جلسات آنالیز و منتورینگ هفتگی خصوصی speaking + تصحیح writing

  6. خلاصه هر آنچه نیاز دارید را با بیش از 8 سال سابقه درخشان در ایلتس و با بیش از 50 هزار شرکت کننده برای شما فراهم کردیم

  7. دفترچه منحصر به فرد 4 یا 6 ماهه

 

ایلتس

 

برای یادگیری هرچه بهتر ایلتس و موفقیت 100 % در ایلتس وارد لینک شوید

 

 

  • ایلتس یوکی وی آر UKVI IELTS

اگر قصد تحصیل در بریتانیا یا درخواست برای ثبت نام حرفه‌ای دارید،‌ شاید لازم باشد در آزمون آیلتس آکادمیک برای UKVI شرکت کنید. این آزمون یک «آزمون زبان انگلیسی مطمئن» (SELT) است که توسط وزارت کشور بریتانیا جهت تقاضای ویزا برای بریتانیا تأیید شده است.

آزمون آکادمیک برای UKVI ازنظر محتوا، قالب، نمره‌دهی و سطح دشواری با آزمون آکادمیک یکسان است. بااین‌حال، آزمون UKVI فقط در مراکز آزمونی دردسترس است که شرایط اداری ذکرشده توسط وزارت کشور بریتانیا را داشته باشند. همچنین در صورت شرکت در آزمون آیلتس برای UKVI، کارنامه آزمون (TRF) کمی متفاوت خواهد بود.

  • ایلتس لایف اسکیلز  IELTS Life Skill

برای مهاجرت به انگلستان به کار می‌آید. ساختار این آزمون با آیلتس آکادمیک و جنرال متفاوت است و عمری به مراتب کوتاه‌تر از این آزمون‌ها دارد. سوالات این آزمون مباحث روزمره و مهارت های عمومی زندگی مثل خانواده، مشکلات اجتماعی، اوقات فراغت، آموزش، علاقه‌مندی‌ها و حمل و نقل را در بر می‌گیرد.

این آزمون شامل لیسنینگ و اسپیکینگ است. در ضمن تفاوت این آزمون با سه مورد بالا در این است که در این آزمون تنها به شما اعلام می شود که قبول شده اید یا مردود؛ یعنی نمره ای به شما داده نمیشود. در ضمن از نظر سطح نیز این آزمون تنها در سه سطح برگزار میشود.

A1: این پایین ترین سطح آزمون است. این آزمون کوتاه تر است و بین 16 تا 18 دقیقه طول میکشد و برای دریافت ویزا در زمینه خانواده مورد نیاز است.

A2: این آزمون تنها در خود بریتانیا و برای تمدید ویزا برگزار میشود.

B1: این بالاترین سطح آزمون است. این آزمون 22 دقیقه طول میکشد و برای اقامت و در صورت داشتن ویزا مورد استفاده است. این آزمون تقریبا در دو مهارت مورد بررسی در سطح نمره 4 آزمون میباشد چرا که نمره 4 معادل CEFR در سطح B1 می باشد.

آزمون آيلتس در دو نوع کتبی و کامپیوتری برگزار می شود.

در آزمون کتبی که مدت ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه است. مهارت‌­های شنیداری، خواندن و نوشتاری مورد ارزیابی قرار می‌­گیرند. در بخش شفاهی در مدت زمان بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، مهارت گفتاری یا مهارت صحبت کردن شما به زبان انگلیسی بررسی می‌شود. به طور معمول آزمون شفاهی یک هفته قبل از آزمون کتبی برگزار می‌ گردد.با توجه به شرایط جدیدی که سازمان سنجش اعلام کرده است. فعلا فقط آزمون کامپیوتری در مراکز آزمون برگزار می شود.  کافیه برای آگاهی از آن روی عکس کلیک کنید.

ایلتس

برای مشاهده مقاله روی عکس کلیک کنید

مزاياى ايلتس

ایلتس به عنوان یک آزمون استاندارد طراحی شده است تا توانایی‌های زبانی افراد را در موقعیت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهد. مزاياى آزمون ایلتس عبارتند از:

۱. تحصیل در دانشگاه‌های خارجی: برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلی برای قبولی دانشجویان خود نیاز به ارزیابی مهارت‌های زبانی دارند و آیلتس به عنوان یک معیار قبولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲. مهاجرت و کار در کشورهای انگلیسی‌زبان: برای افرادی که به دنبال مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان یا اشتغال حرفه‌ای در این کشورها هستند، آزمون آیلتس اهمیت فراوانی دارد.

هزینه آزمون ايلتس در سال 2023

قیمت آزمون و ایلتس به طور متوسط از 210دلار تا 250 دلار مى باشد و در کشورهای مختلف قیمت متفاوتی دارد. در ایران قیمت آزمون ايلتس برای نوع کامپیوتری ۸،۴۹۰،۰۰۰ تومان و نوع کتبی یا .کاغذی ۸،۹۹۰،۰۰۰ تومان است. اکنون به دلیل افزایش هزینه آزمون ایلتس ایلتس یک دغدغه اساسی برای افراد شده است

در هر صورت تصمیم گیرنده نهایی سازمان سنجش کشور است. سازمان سنجش نظارت کننده به مراکز برگزاری آزمون آیلتس در تهران و شهرستان ها است. مکاتبات با IDP هم به احتمال زیاد از طریق سازمان سنجش انجام می‌شود.

آیا نسبت به نتیجه آزمون اعتراض می توان کرد یا خیر ؟

به دلیل هزینه بالای آزمون همواره این سوال مطرح است که آیا به نتیجه آزمون می توان اعتراض کرد یا خیر. جواب این سوال در مقاله زیر می باشد

 

آزمون آيلتس

برای مشاهده مقاله روی عکس کلیک کنید

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا در سال 1402

برای مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا، باید بسته به سه برنامه تجربه کانادایی، خود اشتغالی فدرال و نیروی کار ماهر، از حداقل نمره قبولی در آزمون آیلتس برخوردار باشید. نمرات این آزمون با توجه به سنجش افراد در ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه، محاسبه و مورد ارزیابی می‌شود.

نمره آیلتس برای کانادا در شرایط خود اشتغالی چیست؟

 

خواندن

نوشتار

شنیدار

گفتار

سطح سنجش کانادا (CLB)

4 4 3.5 4.5 ۴
5 5 4 5 ۵
5.5 5.5 5 5.5 ۶
6 6 6 6 7
6.5 6.5 6.5 7.5 ۸
7 7 7 8 ۹
۷.۵ الی ۹ ۷.۵ الی ۹ ۸ الی ۹ ۸.۵ الی ۹ +۱۰

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا از طریق کاری

 

 

نوع ویزای کاری کانادا

نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

نیروی کار ماهر فدرال
(Canada skilled worker)
۷
نیروی متخصص فنی فدرال
(Federal Skilled Trades)
۶
ویزای خوداشتغالی
(self-employment visa)
۵
کارگر خارجی موقت
(Temporary foreign worker visa)
۵ تا ۶.۵
تجربه بین المللی
(International experience visa)
۵.۵ تا ۶
انتقال درون شرکتی
(Intra-company transfer visa)
۶ تا ۷
تجربه کار کانادایی
(Canadian Experience)
ناک شغلی ۰ و A
۶
تجربه کار کانادایی
(Canadian Experience)
ناک شغلی B
۶
ویزای استارتاپ
(Startup visa)
۵

 

نمره آیلتس برای تحصیل در کانادا

در صورت مهاجرت تحصیلی به کانادا، لازم است تا ضمن کسب نمره آیلتس برای مهاجرت، از مدرک رسمی آیلتس آکادمیک نیز برخوردار باشید.

البته باید توجه شود که حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در کانادا بسته به دانشگاه، متفاوت می‌باشد. اما به طور کلی، حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه‌های کانادا، بین ۵.۵ تا ۷ می‌باشد. برای مثال حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه بریتیش کلمبیا ۶.۵ است.

علاوه بر این موارد، برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها، شرایط دیگری همچون کسب حداقل نمرات لازم در چهار مهارت (گفتار، شنیدار، نوشتار و خواندن) آزمون آیلتس را نیز در نظر می‌گیرند.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در  دانشگاه های معتبر و برتر کانادا:

 

 

آیلتس

 

دانشگاه

نمره کل

Speaking

Listening

Writing

Reading

دانشگاه  تورنتو ۶.۵ ۶ ۶ ۶ ۶
دانشگاه بریتیش کلمبیا ۶.۵ ۶ ۶ ۶ ۶
دانشگاه مک‌گیل ۶.۵ ۶ ۶ ۶ ۶
دانشگاه مک‌مستر ۶.۵ ۶ ۶ ۶ ۶
دانشگاه آلبرتا ۶.۵ ۵.۵ ۵.۵ ۵.۵ ۵.۵
دانشگاه ساسکاچوان ۶.۵ ۶ ۶ ۶ ۶
دانشگاه یورک ۶.۵ ۶ ۶ ۶ ۶
دانشگاه کلگری ۶ ۵.۵ ۵.۵ ۵.۵ ۵.۵
دانشگاه ویندزور ۶.۵ ۵.۵ ۵.۵ ۶.۵ ۵.۵
دانشگاه دالهوزی ۷ ۶.۵ ۶.۵ ۶.۵ ۶.۵
دانشگاه ونکوور آیلند ۶.۵ ۶ ۶ ۶ ۶
دانشگاه سنت مری ۶ ۵.۵ ۵.۵ ۵.۵ ۵.۵
دانشگاه ترنت ۶.۵ ۶ ۶ ۶ ۶
مموریال نیوفاندلند ۶.۵ ۶.۵ ۶ ۶.۵ ۶
دانشگاه براک ۶.۵ ۶ ۶ ۶ ۶
گوئلف ۶.۵ ۶ ۶ ۶ ۶

 

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در  دانشگاه های معتبر جهان :

 

 دانشگاه های برتر جهان

حداقل نمره مورد نیاز آیلتس

۱ آکسفورد 7
۲ آکادمی اقتصاد لندن 7-7.5
۳ دانشگاه ادینبرو 6.5-7
۴ دانشگاه کمبریج 7-7.5
۵ دانشگاه گلاسکو  7
۶ کالج لندن 6-7.5
۷ کالج سلطنتی لندن 6-6.5
۸ دانشگاه اکستر 6
۹ دانشگاه لیورپول 6
۱۰ دانشگاه بیرمنگام 6.5

حداقل نمره آیلتس برای اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان

در ادامه می توانید لیست دانشگاه های آلمان و حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای اخذ پذیرش از آن ها را مشاهده کنید.

 

 

 نام دانشگاه های آلمان

حداقل نمره مورد نیاز آیلتس

6 Aachen University of Applied Science
6.5 Bonn Graduate School of Economics
6.5 Aalen University of Applied Sciences
6 ANGELL Akademie Freiburg
7.5 Bremen International Graduate School of Social Sciences (BIGSSS)
6.5 BTS – Berlin Graduate School for Transnational Studies
6.5 Carl Benz School of Engineering
6.5 Anhalt University of Applied Sciences
7 Bard College Berlin, a Liberal Arts University
5 BBW University of Applied Sciences
6.5 Berlin Mathematical School (BMS)
6.5 Bielefeld University
6 BIMM Institute Berlin
5.5 Brand University of Applied Sciences

 

ساختار آزمون آیلتس ( IELTS ) :

آزمون آیلتس ( IELTS ) شامل چهار بخش اصلی است که توانایی متقاضیان را در مهارت های مختلف زبان انگلیسی یعنی Writing، Reading، Listening و Speaking می سنجد.

حال به  ترتیبِ برگزاری قسمت های  مختلف آزمون به معرفی بخش های مختلف آزمون آیلتس آکادمیک خواهیم پرداخت.

آزمون Speaking ایلتس چیست؟

آزمون speaking ایلتس شباهت زیادی به شرایط مکالمه کردن در زندگی واقعی دارد. در واقع شما با یک انسان و بصورت رو در رو صحبت خواهید کرد لهجه در آزمون speaking ایلتس ملاک نیست و داوطلبین میتوانید لهجه های متفاوتی داشته باشند اما تلفظ صحیح و شفاف ملاک ارزیابی می.باشد تمامی مکالمات شما در حین آزمون آیلتس  مصاحبه شفاهی ضبط میشود و محتویات آزمون

speaking هم برای داوطلبین نوع آکادمیک و هم برای داوطلبین نوع جنرال یکسان است. آزمون speaking ممکن است ،قبل بعد و یا در عصر همان روز آزمون باشد زمان آزمون به مرکز برگزار کننده بستگی دارد. در روز آزمون speaking فقط مجاز هستین مدارک شناسایی مانند پاسپورت خود را داخل اتاق آزمون ببرید

اهداف آزمون speaking  ایلتس چیست؟

این آزمون با هدف ارزیابی موارد زیر طراحی شده و در حین آزمون ممتحن توانایی استفاده و ابراز این موارد را مد نظر خواهد داشت

میزان تسلط برای انجام دادن یک مکالمه و بیان نظرات و تجربیات شخصی در مورد موضوعات روزمره که از طریق پرسش و پاسخ مورد ارزیابی قرار می گیرد

قدرت ارائه یک منولاگ (سخنرانی (کوتاه در مورد یک موضوع مشخص شده در مدت زمان مشخص شده

تبحر در نظم دادن و ایدهها و بیان ایدههای شخصی به طور منطقی

توجه داشته باشید در آزمون اسپیکینک باید بطور طبیعی یعنی با آرامش صحبت کنید و روانی کلام یا Fluency داشته باشید منظور انگلیسی ،طبیعی اجتناب از جوابهای کلیشه ای و حفظی است و اینکه در نوع خود و با سطح زبانی که دارید نظرات خود را بطور طبیعی ارائه نمایید.

نمرات speaking بر چه مبنایی نمره دهی می شود؟

ممتحن نمره speaking داوطلبین را بر مبنای این چهار حوزه مورد ارزیابی و نمره دهی قرار می دهد. روان مکالمه و رعایت نظم و ترتیب منطقی برای بیان نظرات دامنه لغات و واژگان استفاده شده توسط داوطلب شامل انتخاب کلمه و کالوکیشن ها (یا همجوارها کلماتی که معمولا با هم و در کنار هم ا استفاده می شوند دامنه گرامر و ساختارهای مورد استفاده در هنگام صحبت کردن و داشتن تنوع در استفاده از ساختارهای گرامری تلفظ صحیح و شفاف و رعایت الگوهای استرس كلمات بطوريكه باعث تغییر معنای آنها نشود.

نمره

تسلط و پیوستگی

منابع واژگان

دقت و دامنه گرامر

تلفظ

نمره 9

 

نرم و روان صحبت می کند. تکرار و تصحیح خودش به ندرت اتفاق می افتد.  اگر در صحبت هایش مکث کند، به خاطر طبیعت گفتگویش است، نه به خاطر اینکه به دنبال ساختارهای گرامری یا لغات خاصی می گردد.

صحبتش را منسجم و طبقه بندی شده ارایه می کند و هرجا که لازم باشد، به درستی و به صورت حرفه ای از عبارات ربط دهنده مناسب استفاده می کند.

موضوعات را متناسباً بسط داده و کاملا روشن می سازد.

 

 همه موضوعات، لغات را با انعطاف کامل استفاده می کند.

از زبان اصطلاحی به‌طور native و دقیق استفاده می‌کند

از ساختارها به‌طور طبیعی و مناسب استفاده می‌کند و همه موضوعات اشراف کامل دارد.
جدا از چند «لغزش» که مشخصه صحبت افراد بومی‌زبان است، به‌طور پیوسته ساختارهای دقیقی تولید می‌کند
  تلفظ با ظرافت کامل و دقیق

درک تلفظش نیاز به کوشش ندارد.

در تمام صحبت خود استفاده انعطاف‌پذیر از ویژگی‌ها را حفظ می‌کند
درک صحبت آسان است

نمره 8

روان صحبت می‌کند و فقط گاهی صحبت خود را تکرار یا اصلاح می‌کند؛ اگر در صحبت هایش مکث کند، معمولا به خاطر طبیعت گفتگویش است، اما به ندرت نیز به خاطر این است که به دنبال زبان و ادبیات مناسب می گردد.
موضوعات را به‌طور پیوسته و مناسب بسط می‌دهد
به راحتی و به‌طور انعطاف‌پذیر از منابع واژگان گسترده‌ای برای انتقال معنای دقیق استفاده می‌کند
با مهارت کامل، از ادبیات طبیعی و مصطلح idiomatic و less common استفاده می کند ولی به ندرت اشتباه هم می کند.کاملا حرفه ای در مواقع لازم، عبارات و جملات را paraphrase می کند و توضیح می دهد.
از طیف گسترده‌ای از ساختارها با انعطاف‌پذیری استفاده می‌کند
اکثر جملاتش درست و بدون غلط است اما گاهی اشتباهاتی دارد که البته آن ها نیز اساسی و پایه ای نیستند.
از طیف وسیعی از ویژگی‌های تلفظ استفاده می‌کند
استفاده انعطاف‌پذیر از ویژگی‌ها را حفظ می‌کند، و فقط گهگاهی مکث دارد
درک صحبت آسان است؛ لهجه L1 (زبان مادری) تأثیر کمی روی درک صحبت دارد

نمره 7

بدون اینکه اسنسجام صحبتش بهم بریزد، یا حس شود که دارد تلاش خاصی می کند، به اندازه کافی صحبت می کند.گاهی اوقات مکث هایی برای پیدا کردن ساختارهای گرامری یا لغات می کند.

بعضی از موقع، خودش را تصحیح کرده و عبارت یا جمله ای را تکرار می کند.

از کلمات ربط متنوعی استفاده می کند (connectives & discourse markers) و کلمات ارتباطی اش انعطاف دارد.

به‌طور انعطاف‌پذیری از منابع واژگان برای بحث در مورد موضوعات مختلف استفاده می‌کند
از برخی واژگان کمتر رایج و اصطلاحی استفاده می‌کند و نشان می‌دهد که تا حدودی با سبک و هم‌آیند آشنا است، اما چند انتخاب نامناسب دارد
به‌طور مؤثری می‌تواند عبارات را به بیان دیگری بگویدالبته گاهی نیز کلماتی را اشتباه انتخاب می کند.عبارات و جملات را به خوبی paraphrase می کند و توضیح می دهد.
از دایره وسیعی از ساختارهای پیچیده با اندکی انعطاف‌پذیری استفاده می‌کند

جملات بدون غلط زیادی تولید می کند اما تعدادی اشتباه گرامری داشته و آن ها را تکرار می کند.

تمام ویژگی‌های نمره آزمون ۶ و برخی، اما نه همه، ویژگی‌های مثبت نمره آزمون ۸ را نشان می‌دهد

نمره 6

 

مایل است طولانی صحبت کند، اگرچه ممکن است گهگاهی به دلیل تکرار یا اصلاح صحبت خود یا تردید، پیوستگی کلام را از دست بدهد

از عبارات ربطی و نشانگرهای گفتمانی وسیعی استفاده می‌کند، اما نه همیشه به طور مناسب

 

دامنه لغاتش برای صحبت راجع به موضوعات مختلف کافی است و علی رغم بعضی استفاده های نابه جا، معنی حرفش را شفاف انتقال می دهد.

عبارات و جملات را با موفقیت paraphrase می کند و توضیح می دهد.

از ترکیبی از ساختارهای ساده و پیچیده استفاده می‌کند، اما با انعطاف‌پذیری محدود
اشتباهات گرامری زیادی در جملات پیچیده نشان می دهد اگرچه که این اشتباهات درک مطلب را مختل نمی کنند.
از طیف وسیعی از ویژگی‌های تلفظ با کنترل‌های مختلف استفاده می‌کند
استفادهکنترل نسبی رو تلفظ

نمره 5

 

 

معمولاً جریان صحبت را حفظ می‌کند اما صحبت خود را با تکرار و اصلاح ادامه می‌دهد و/یا با سرعت آهسته صحبت می‌کند
ممکن است از برخی عبارات ربطی و علائم گفتمانی بیش از حد استفاده کند
صحبت‌های ساده را به‌طور روان تولید می‌کند، اما گفتگوی پیچیده باعث مشکلات تسلط می‌شود

 

 

می‌تواند درباره موضوعات که شناخت دارد و ناآشنا صحبت کند اما واژگانی که استفاده می‌کند انعطاف‌پذیری محدودی دارند
تلاش می‌کند عبارات را به بیان دیگری بگوید اما گاهی موفق نیست
ساختار ابتدایی جمله را با دقت قابل قبولی تولید می‌کند
از تعداد محدودی از قالب های پیچیده‌تر استفاده می‌کند، اما معمولاً دارای خطا هستند و ممکن است منجر به مشکلاتی در درک جملات شود
تمام ویژگی‌های نمره آزمون ۴ و برخی، اما نه همه، ویژگی‌های مثبت نمره آزمون ۶ را نشان می‌دهد

نمره 4

 

نمی‌تواند بدون مکث محسوس پاسخ دهد و ممکن است آرام صحبت کند و مکرراً صحبتش را تکرار و اصلاح کند
جملات ساده را به یکدیگر ربط می دهد اما به صورت پی در پی از کلمات ربط ساده و ابتدایی استفاده می کند و گاهی انسجامش بهم می ریزد.

 

 

 

می تواند راجع به موضوعات آشنا صحبت کند اما در مورد موضوعات ناآشنا فقط می تواند مفاهیم اصلی را انتقال دهد.

می تواند راجع به موضوعات آشنا صحبت کند اما در مورد موضوعات که تا الان شناختی ندارد فقط می تواند مفاهیم اصلی را انتقال دهد.

انتخاب کلماتش مکررا اشتباه است.

معمولا paraphrase نمی کند.

 جملاتی که می سازد پایه ای بوده و جملاتی ساده دارد. جملات پیچیده و Subordinate دیده نمی شود.

اشتباهات بسیاری دارد و باعث کج فهمی می شود.

 در تلفظ محدود است.

شاید تلاش کند تلفظ خوب باشد اما اغلب نمی تواند.

اشتباهات تلفظی زیادی دارد و درک مکالمه فرد برای شنونده سخت است.

 

 

 

 

 

جدول تبدیل نمره خام لیسنینگ به نمره بند اسکور

بر اساس تعداد جوابهای صحیح که همانند کلید سوالات با حساسیت به روی اسپلینگ و گرامر صحیح تصحیح کرده.اید عددی از 40 نمره کل خواهید داشت با قرار دادن این عدد در جدول زیر می توانید نمره اصلی با بند اسکور خود را پیدا کنید. بعنوان مثال اگر 29 یا 30 سوال را بصورت صحیح پاسخ دهید نمره لیسنینگ شما 7.0 خواهد بود. توجه کنید که جدول تبدیل نمره هر آزمون با توجه به میزان سختی و آسانی آن آزمون متفاوت است اما جدول زیر که) برای %90 مواقع صدق می(کند بطور تقریبی نزدیکترین نمره یا بند اسکور شما را تعیین می کند.

5

5.5

6

6.5

7

7.5

8

8.5

9

نمره بند اسکور

16-17 18-22 23-25 26-29 30-31 32-34 35-36 37-38 39-40

تعداد جواب های صحیح اکادمیک و جنرال

شیوه نمره دهی به سوالات ریدینگ

 

5

5.5

6

6.5

7

7.5

8

8.5

9

نمره بند اسکور

15-18 19-22 23-26 27-29 30-32 33-34 35-36 37-38 39-40

تعداد جواب های صحیح اکادمیک

23-26 27-29 30-31 32-33 34-35 36 37-38 39 40

تعداد جواب های صحیح جنرال

هر جواب صحیح از مجموع 40 سوال یک نمره محاسبه میشود. جوابهای غلط نمره منفی ندارد پس توصیه می شود حتی با در نظر گرفتن حدسیات خود به همه سوالات پاسخ بدهید. شانس خود را از دست ندهید. مجموع جوابهای صحیح از 40 جواب محاسبه و بر مبنای درجه سختی و یا آسانی سوالات در جدول تبدیل نمره خام به نمره بند اسکور قرار میگیرد. بعنوان مثال پاسخ به 30 سوال صحیح در ریدینگ آکادمیک معادل نمره 7.0 و پاسخگویی به 30 سوال در ریدینگ جنرال معادل نمره 6.0 میباشد. جدول تبدیل نمرات بر اساس انواع آکادمیک و یا جنرال و همچنین درجه سختی سوالات در هر آزمون متفاوت است. اما بطور کلی جدول زیر به شما کمک خواهد کرد تا پس از تمرین در هر تست آزمایشی به نزدیکترین نمره تقریبی خود دست پیدا کنید.

نمره آزمون speaking هم میتواند بصورت عدد صحیح مانند 5.0 و هم می تواند بصورت اعشاری با نیم بند اسکور مانند نمره 5.5 باشد.

writing

برای یادگیری هرچه بهتر ایلتس و موفقیت 100 % در ایلتس وارد لینک شوید

 

آزمون speaking دارای 3 بخش است:

 بخش اول معرفی و مصاحبه در مدت زمان 4 الی 5 دقیقه

قسمت  دوم صحبت درباره موضوع کارت در مدت زمان نهایتا 2 دقیقه بهمراه 1 دقیقه وقت برای فکر کردن و آماده کردن ،جواب در انتها یک یا دو سوال درباره موضوع کارت پرسیده خواهد شد زمان کلی بين 3 الى 4 دقيقه

قسمت سوم سوالات کلی تر با مفاهیم مباحثه ای و انتظاعی در مدت زمان 4 الی 5 دقیقه

نکته ی کلیدی

برای موفقیت در آزمون speaking ایلتس آمادگی کامل برای پاسخگویی به سوالات و آشنایی با انواع سوالات و موضوعاتی است که ممکن مورد بحث قرار بگیرد باید تمام قسمتهای آزمون آیلتس را بخوبی بشناسید و هیچ چیزی در روز آزمون برای شما جدید و غيره منتظره نباشد. با تمرین کافی و مطالعه مطالب این مجموعه میتوانید نوع سوالات آزمون پیش بینی کنید فراموش نکنید که انتخاب لغات مناسب و استفاده از دامنه متنوع ساختارهای گرامری در کنار ایده پردازی منطقی نقش بسیار کلیدی در کسب نمره مطلوب ایفا می کند.

مقدمه ای بر writing تسک دوم آکادمیک و جنرال

writingآیلتس در هر دو نوع آکادمیک و جنرال دارای دو بخش یا دو تسک می باشد و مدت زمان کل آزمون رایتینگ 60 دقیقه یا یک ساعت است تسک اول writing آکادمیک مربوط به گزارش نویسی از آنچه در یک تصویر میبینید می.باشد این تصویر ممکن است یک پای چارت فلوچارت لاین گراف، نقشه و غیره باشد. تسک اول writing جنرال مربوط به نامه نویسی بر اساس یک موضوع میباشد.

در تسک اول هر دو نوع آکادمیک و جنرال از شما انتظار میروند تا نوشته شما حداقل 150 کلمه بوده که باید در مدت زمان پیشنهادی 20 دقیقه نوشته شود. تسک دوم writing در هر دو نوع آکادمیک و جنرال مربوط به مقاله نویسی مقاله کوتاه و یا انشاء است. در تسک دوم آکادمیک و جنرال از شما انتظار می رود تا نوشته شما حداقل 250 كلمه بوده که باید در مدت زمان پیشنهادی 40 دقیقه نوشته شود.

آزمون ایلتس

انواع موضوعات در writing تسک دوم عبارتند از:

  • Opinion (Agree or Disagree)

 بیان نظرات (موافق) و یا مخالف

  • Advantages and Disadvantages

بررسی مزایا و یا معایب

  • Problem and Solution

بررسی دلایل مشکلات و ارائه راه حل

  • Discussion (Discuss both views)

 مباحثه ای و مقایسه دو دیدگاه

  • Multiple / Two Part Question

 چند سوالی

نکات مهم در مورد writing تسک دوم نوشتن مقاله کوتاه

موضوعات writing تسک ،دوم از بین موضوعات عمومی انتخاب می شوند. برای نوشتن درباره این موضوعات به اطلاعات تخصصی در زمینه های مختلف نیاز نیست. برخی از این موضوعات عبارتند از مسائل مربوط به مسافرت ،کردن در جایی اقامت گزیدن مشکلات رایج اجتماعی و فرهنگی توجه کردن به محیط زیست بهداشت و سلامت فردی یا اجتماعی داشتن فعالیتهای فیزیکی و جلوگیری از زندگی بدون تحرک و غیره در آیلتس writing بطور کلی از شما انتظار می رود. تا در نوشته های خود از جملات کامل استفاده کنید. کلماتی که بطور تک تک و یا تیتروار نوشته شوند. یا عباراتی که بطور کامل نوشته نشوند. مورد ارزیابی قرار نخواهند گرفت. مدت زمان اختصاص یافته برای هر دو تسک اول و دوم معادل 60 دقیقه بوده و وقت اضافه برای پاکنویس کردن و یا انتقال نوشتههای شما به برگه پاسخنامه به شما داده نخواهد شد.

باید به قدری تمرین داشته باشید. که نیازی به پاکنویس کردن نوشته های خود نداشته باشید. علی رغم اینکه برای دست خط نمره جداگانهای لحاظ نشده. اما باید بدانید که دست خط خوانا و زیبا بطور غیر مستقیم در نمره writing شما موثر است فراموش نکنید. که دست خط خوب و خوانا و اسپلینگ صحیح در آیلتس رایتینگ بسیار مهما است.

نکته طلایی

توجه داشته باشید که پارافریز کردن بیان یک مطلب به شیوهای دیگر شامل این موضوع نمی شود. . زمانهای پیشنهادی در آزمون آیلتس قابل به دلخواه و صلاح دید شما قابل تغییر می باشد.

بعنوان مثال بعضی از داوطلبین ترجیح میدهند با تسک دوم writing شروع کنند و بعد به سراغ تسک اول بروند یا برخی دیگر ترجیح میدهند به دلیل آسانی تسک اول و تسلطی که به آن دارند، ابتدا تسک اول را در مدت زمان کوتاهتری بعنوان مثال 15 دقیقه بنویسند و مدت زمان 45 دقیقه را به تسک دوم اختصاص دهند.

سوالات متداول ایلتس

  • در سال چند بار مي توان آزمون ايلتس داد؟

شما میتوانید هرچند بار که بخواهید، در آزمون آیلتس شرکت کنید تا نمره مطلوب را بگیرید.

محدودیتی در تعداد دفعات نیست. همچنین هیچ محدودیت زمانی برای انتظار بین تست ها نیز وجود ندارد.

  • نمره مد نظر مهاجرت در آزمون آیلتس نمره 7 است؟

نمره آزمون آیلتس از 0 تا نمره 9 است. پس بهترین نمره 7 یا 9 نیست، كامل ترين نمره نمره 9 است.اما بسته به كشورى كه ميخواهيد مهاجرت كنيد بايد نمره ايلتس مد نطر خود را كسب كنيد

براى مثال بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند نمره 6.5 را لازم دارند.

حتما باید در شهر ، استان یا کشور خود در آزمون شرکت کنیم؟

خیر شما میتوانید در هر شهر یا کشوری در آزمون آیلتس شرکت کنید.

  •  چه مهارت هايى مورد ارزیابی قرار میگیرد؟

چهار مهارت Speaking, Writing, Reading and Listening(صحبت کردن، گوش کردن، خواندن و نوشتن) مورد ارزیابی قرار میگیرد.

  • چند نوع آزمون IELTS وجود دارد؟

آزمون آیلتس 4 نوع دارد:

  1. آزمون آیلتس آکادمیک IELTS Academic.
  2. آزمون آیلتس عمومی یا جنرال IELTS General Training.
  3. آزمون آیلتس ویزا و مهاجرت بریتانیا IELTS for UKVI.
  4. آزمون آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skills.

که مهم ترین اونها Academic و General است. آزمون Academic برای مهاجرت تحصیلی و آزمون General برای مهاجرت کاری مناسب است. و دو نوع ديگر كه از اهميت كمتر برخوردار هستند.

  • آیا می توان غذا یا خوراکی سر جلسه ایلتس برد ؟

خیر، به همراه داشتن هرگونه خوراکی و اغذیه در جلسه آزمون آیلتس ممنوع است. صرفا مجاز به داشتن یک بطری آب  هستید.

  • وسایل شخصی مانند موبایل می توان سر جلسه آزمون آیلتس برد؟

خیر به همرا داشتن وسایل الکترونیک از قبیل موبایل و ساعت دیجیتال سر جلسه آزمون ایلتس ممنوع است . معمولا در همه حوزه‌های آزمون اتاق امنی برای نگه‌داری وسایل شخصی مانند تلفن همراه، کیف و … وجود دارد.

  •  تفاوت آزمون Academic و General چیست؟

این دو آزمون در دو مهارت Speaking و Listening تفاوتی ندارند. ولی در قسمت اول مهارت Writing و همچنین متون استفاده شده در مهارت Reading کاملا متفاوت هستند. معمولا مباحث Reading جنرال از متن هاى عمومى است و نوع آكادميك بيشتر متن هاى علمى، پزشكى ، نجوم ، دانشمندان و… است.

  • آیا بین آزمون reading و writing وقفه وجود دارد؟

خیر، بین آزمون listening، reading و writing وقفه ای وجود ندارد. همه آنها با هم گرفته شده و در مجموع 2 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد. بنابراین، قبل از دادن آزمون، به خوبی غذا خورده و مایعات مصرف کنید.

  • آیا می توان به نمره ایلتس خود اعتراض کرد؟

امکان ارسال درخواست اعتراض یا تجدیدنظر تا شش هفته پس از تاریخ آزمون وجود دارد. در نظر داشته باشید. هزینه اعتراض تقریباً نصف هزینه یک آزمون مجدد میباشد. این روند به طور معمول از 2 تا 20 روز طول میکشد. که در صورت تغییر نمره شما، کامل یا بخشی از مبلغ به شما پرداخت می‌شود.

اگر نمره مورد نظر خود را نگرفتید.تنها نیم نمره در مهارت های Speaking و Writing کم دارید درخواست اعتراض و تصحیح دوباره میتواند گزینه خوبی برای شما باشد.

اگر فکر میکنید نیاز به افزایش بیشتر از نیم نمره را دارید. یا حتی انتظار تغییر نمره در مهارت هایListening و Reading را دارید، درخواست اعتراض گزینه خوبی برای شما نمیباشد

  • آیا بین آزمون reading و writing فاصله وجود دارد؟

خیر، بین آزمون listening، reading و writing وقفه ای وجود ندارد. و این سه مهارت را در مجموع 2 ساعت و 40 دقیقه شرکت می کنید.

آزمون های listening، reading و writing در یک روز شما شرکت میکنید. آزمون speaking را می توان قبل، بعد یا در همان روز با سایر مهارت ها انجام داد.

با خانه ایلتس تا انتها همراه باشید

مدرس آموزش
دکتر علیرضا جعفری نژاد
16,000,000
51%
7,900,000 تومان
آموزش
جــدید
8,250
دانشجو
مدرس آموزش
دکتر علیرضا جعفری نژاد
16,000,000
51%
7,900,000 تومان
آموزش
جــدید
9،468
دانشجو
مدرس آموزش
دکتر علیرضا جعفری نژاد
8,000,000
30%
5,600,000 تومان
آموزش
جــدید
22،477
دانشجو

برای مهاجرت به ایلتس 7 نیاز داری؟

وارد اپ شو و از  13 امکان جادویی و کلی بخش های آموزشی و تمرینی اپلیکیشن استفاده کن. فقط کافیه شروع کنی، بقیـــــش با خانه ایلتــس.

Call Now Button