فرصت طلایی شروع ایلتس

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

 خانه ایلتـــــس اولــین مرکز

آموزش تخصصــی نمره  7

آموزش 100% تضـــمینی

صفرتا صد نکات ایلتس+ 10 مرحله آزمون نكته و تست +100 جلســه تمرين نمــرات بالای 7 با گویـــش افراد native ایلتــــــس
عدم نتیجه عودت وجه
خانه ایلتس تا این مقدار از کیفیت محصول خود اطمینان دارد و در صـورت عـــدم نتیـــــجه شما در آزمـــون = عودت کامـــــل وجــه
فضای کاربــــری متــــفاوت
اپليكيشن خانه ايلتس با فضای كاربری متفاوت و زيبا + 13 امکان فـوق العاده باعث تســــــهيل شما در یادگـــیری می شود .
آموزش اصـــــولی ایلتـــــس
درسنامه جامع تا نمره 7.5 + جلسات آنالیز خصوصی هفتگی + دفترچــه برنامه ریـزی 4 یا 6 ماهـه ( دوره فشــــرده و تخــــصصی )

با بیـش از  50 هـزار  زبان 

آمـــــــوز موفق در ایلتــس

چرا از آزمون آیلتس می‌ترسیم؟

خواندن این مطلب

4 دقیقه

نکات ایلتسی

چرا از آزمون آیلتس می‌ترسیم؟

5/5 - (3 امتیاز)

ایلتس یکی از مهم ترین آزمون های بین المللی زبان هست. آزمون آیلتس می تواند نقش مهمی در زندگی کاری و تحصیلی شما داشته باشد. چرا از آزمون آیلتس می‌ترسیم؟ ترس از آزمون آیلتس یکی از چالش های بزرگ افراد می باشد. که در این مقاله به آن می پردازیم. واز اهمیت آزمون ماک با شما صحبت می کنیم.

 

آزمون ماک

 

۱. نتیجه‌گرایی در آزمون آیلتس

مسیر ایلتس مثل دوی ماراتن یک مسیر طولانی است. در این مسیر پیوستگی ، استمرار و قدم به قدم بهتر شدن؛ مهم ترین گامی‌ست که می‌توانید بردارید. پس باید تمرکز خود را از روی نتیجه برداشته و به فرایند معطوف کنید.

یاد بگیرید که هر آزمون ماک یک گام در راستای هدف اصلی است و بهبود فرایند و روش هایتان به کمک آزمون خیلی مهم تر از نتیجه آن است. هرچند که باید بدانید وقتی به جای نتیجه روی فرایند تمرکز می‌کنید، خود به خود پس از مدتی نتیجه خیلی بهتری هم می‌گیرید.

اگر بخواهیم مثال بزنیم، مثل این است که یک راننده فرمول ۱ بدون توجه به شرایط چرخ‌ها و سوخت ماشین، فقط روی نتیجه (بردن مسابقه) تمرکز کند. در صورتی که اگر سعی کند مهارت خود و تجهیزاتش را بهبود ببخشد، در نهایت نتیجه بهتری هم می گیرد.

 


ایلتس

برای مشاهده مقاله روی عکس کلیک کنید

۲. ترس از شکست در ایلتس

ترس از شکست در ایلتس یک احساس طبیعی است و حتی مقداری از آن برای موفق شدن نیاز است؛ چون باعث می‌شود که یک استرس مثبت داشته باشیم و در این مسیر طولانی که پر از خستگی و توقف است؛ رو به جلو گام برداریم.

ولی این ترس از شکست نباید به حدی برسد که جلوی حرکت کردن و تلاش کردن ما را بگیرد. باید بپذیریم که شکست بخشی از مسیر است و چه بهتر که ما در طی مسیر با شکست های کوچک نقاط ضعف خود را بیابیم تا بهترین نسخه از ما با کنکور رو به رو شود.

۳. فشار اطرافیان

خیلی وقت‌ها ذهن زبان آموزان درگیر مسائل مختلفی مثل توقعات اطرافیان می‌شود.

بهتر است بدانید که هر تفکر یا هر استرسی که به شما کمک نکند یا مقدار آن از حد معمول رد شود، شما را در مسیر کنکور عقب می‌اندازد. فکر کردن به بازخورد اطرافیان به نتیجه آزمون آیلتس شما، یکی از همان مواردیست که هیچ کمکی به شما نمی‌کند و صرفا شما را عقب می‌اندازد.

کسی که خیرخواه شما باشد در هر موقعیتی شما را به آزمون دادن تشویق می‌کند؛ چون می‌داند که آزمون دادن_فارغ از نتیجه_به پیشرفت شما کمک می‌کند.

البته این به این معنی نیست که از اطرافیان خود مثل معلم و مشاور کمک نگیرید. خیلی وقت ها نکاتی از چشم ما پنهان می‌ماند و یک فرد خیرخواه می‌تواند آن موضوع را به ما گوشزد کند.

 

چرا از آزمون آیلتس می‌ترسیم؟

 

۴. ترس از فراموشی

بعضی وقت‌ها زبان آموزان پس از شرکت در آزمون ماک متوجه می‌شود که بخشی از مطالبی که خوانده بود را فراموش کرده و به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق و نداشتن احساس بد، در آزمون‌های بعدی شرکت نمی‌کند!

هدف آزمون دادن همین پیدا کردن مشکلات است و به جای پاک کردن صورت مسئله، زبان آموزان باید به دنبال اصلاح روش‌ مطالعه و روش مرور خود باشد.

اینکه ما بخشی از مطالب را فراموش کنیم بسیار طبیعی است و برای همه حتی نمرات بالای ایلتس اتفاق می افتد. نکته مهم و اثرگذار این است که چه کنیم که این فراموشی به کمترین میزان ممکن برسد.

  • آیا روش مطالعه ما مشکل دارد؟
  • آیا زمان مرورهای ما مناسب است یا فواصل مروری باید اصلاح شود؟
  • به اندازه کافی تست مروری میزنیم؟

پس به جای شرکت نکردن در آزمون ماک، بهتر است به کمک آزمون ماک مسیر خود را به سمت موفقیت در آزمون آیلتس اصلی تغییر دهیم.

 


پیشنهاد ما:

دوره فشرده 6 ماه خانه ایلتس مخصوص نمره 7 

app.khaneyeielts.org

 


 

پس:

۱.نتیجه نهایی در گرو تلاش در فرایند حال است. پس به جای تمرکز روی نتیجه، تمرکز خود را روی بهبود فرایند و روش‌هایتان به کمک آزمون بگذارید.

۲. ترس از شکست یک احساس طبیعی است. ولی نباید اجازه دهیم که این ترس جلوی عمل کردن و پیشرفت ما را بگیرد.

۳. گاهی ذهن زبان آموزان درگیر مسائلی مثل بازخورد اطرافیان می شود.در صورتی که باید بداند فرد خیرخواه با هر نتیجه ای او را تشویق به شرکت در آزمون ماک و بهتر شدن می‌کند.

۴.فراموشی مطالب حتی برای نمرات بالا هم پیش می آید و آزمون ماک چیزی است که به ما کمک می‌کند جلوی آن را بگیریم و روش های مرور خود را بهبود ببخشیم. پس بتوانیم در آزمون آیلتس اصلی نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

موفق باشید.

مدرس آموزش
دکتر علیرضا جعفری نژاد
16,000,000
51%
7,900,000 تومان
آموزش
جــدید
8,250
دانشجو
مدرس آموزش
دکتر علیرضا جعفری نژاد
16,000,000
51%
7,900,000 تومان
آموزش
جــدید
9،468
دانشجو
مدرس آموزش
دکتر علیرضا جعفری نژاد
8,000,000
30%
5,600,000 تومان
آموزش
جــدید
22،477
دانشجو

برای مهاجرت به ایلتس 7 نیاز داری؟

وارد اپ شو و از  13 امکان جادویی و کلی بخش های آموزشی و تمرینی اپلیکیشن استفاده کن. فقط کافیه شروع کنی، بقیـــــش با خانه ایلتــس.

Call Now Button